torsdag 31 oktober 2013

Halloween K5

Jag har blivit den bästa dagadrivarn ever, och det är inget jag är stolt över. Dagarna flyger iväg, och jag gör allt och precis inget. Jag fattar int hur jag lyckas få timmar att gå utan att göra något särskilt. Jag skulle varken behöva skola eller jobb, jag är helt säker på att jag skulle få dagarna att rusa förbi ändå. Det är galet! Och ändå klagar jag bara på den gråa vardagen som vi har hamnat i. Men imorgon blir det lite party party igen, eller hur Andru?! Vi siktar på att vara ute längre än 22:00 den här gången :D

Imorse började jag dagen med en lenkki och en god tallrik gröt. Sen målade jag läpparna rosa, satte på mig en gammal maskerad mask och traskade iväg till dagiset jag jobbar på. Jag var nämligen bjuden på halloween fest med spindelsaft och disco musik. Jag är glad att jag tog mig tid att titta in, trots jag jobbar först imorgon, men barnen var så söta i sina halloween kostymer. Man borde börja alla dagar med att dansa loss med 1-5 åringar, ett sånt glädjerus! Och snälla halloween fester är också roliga. Man behöver inte se död ut bara för att det är halloween ;)


Smile, it´s still halloween 



Barnvänligt halloween pynt 

Efter discot med låtar som banankontakt och dunderhonung rusade jag vidare till Mussor skola, för att kasta frisbee golf med ett gäng elever. Sommarfiilis och summer memories!

Dagen fortsatte med en lunch på Kaffehuset August med Andrea, orka gå på föreläsning! Vi var helt överrens om att en lunch smakar bättre! Vi fortsatte dagadrivase med lite shopping och sen hade jag kaffedejt med Bodil på Sweet Vasa. Det blev en trip ida också, muffinsarna och kexen fick ha e!!!!

Innan jag gick hem var jag och köpte sprit inför helgens halloween fester. Kom ihåg ni också att butikerna är stängda på lördag. Det skulle ju vara katastrof om man blev utan inköp från Alko ;)

Kvällen har bestått av lite städning och skvaller med Ica. Men vi orkade inte särskilt länge eftersom vi började gäspa redan vid 20:40 tiden. Så vi bestämde att ses pånytt nästa vecka, för att börja sticka sockor. Välkommen med i mommo klubben om ni känner er manade. Jag rekommenderar 7 bröders strumpgarn med 4:ans stickor. Vi ses :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar