måndag 14 oktober 2013

Höstlov

Grattis till er som är lyckligt lottade med höstlov! Själv märker man knappt längre av skillnaden mellan vardag och helg eller skola och lov. Börjar snart bli riktigt frustrerad över att inte ha några kurser eller lektioner. Denna vecka består av 45 minuter gymnastik på Mussor skola. Men nej föresten, eleverna har ju höstlov. Skjut mig!!

Så denna vecka består rättare sagt av kand skrivande och träning. En vardag som börjar kännas små tråkig! Skulle vara kul att slippa hem till Jeppis för ett par dagar. Men trots "ledigheten" är jag fast i Vasa med träningar och olika jobb. Bara att bita ihop, snart är det jullov!

Istället för att njuta och känna av höstlovet har jag höstpyntat. Passade på att släpa hem lite skräp från naturen i Levaneva. Skräp är det väl inte riktigt, men så kommer det att kännas när man ska slänga bort skiten om ett tag när man har tröttnat. Jag är bra på att ta hem olika saker till inredning och diverse pynt. Men är betydligt sämre på att städa bort. Det är länge sedan jag har tittat i inredningstidningar eller i olika pyssel till hemmet. Så höstpyntet blev i tråkigare ändan, men det får duga!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar