söndag 13 oktober 2013

Levaneva



Welcome to LEVANEVA!



Hey ho let´s go och vandringen kan börja!



Efter ett tag av vandringen var det dags att ta en närmare titt på naturen. Alltså är vi i Österbotten eller på prärien i Lejonkungen?!




Jag bestämde mig för prärien, så istället för att hålla utkik efter älgar under jakten, spanade jag efter lejon och hyenor...



... men vi fick sällskap av en ensam hund.



Alltså va super kul :D




Rädd behöver man heller inte vara, för vi har ju selviytyjät Andrea Eckstein med oss!



Jasse och Juho kan andas ut och njuta av en kram och lite närhet.



Nåja, färdi lekt and back to real life. Var är vi egentligen?!



Uppe i luften eller nere på jorden, det är frågan?!



Var vi än befann oss, åter förenades vi på prärien, jag menar på spångarna i Levaneva ;) 



Spången blev till slut en endless road to nowhere,



bäst att stanna och liva upp stämningen med något kul.



Vandringen kan fortsätta och vi beger oss vidare med raska steg och glada miner. Det börjar närma sig matdags! 




Framme vid rastplatsen tittar solen fram. Bara att klä av sig, slå sig bekvämt på en bänk och se på medan mannen i sällskapet gör upp eld.



Urskönt,



bara att börja grilla!


Goda korvar kan jag lova er att det blev. Jasse och Juho hade inte precis snålat med ketchupen, bara att frossa i sig alla godsaker! 


Efter maten blev det gruppbild 



och lite tjejmys!



Sen var det bara att vända och traska tillbaka innan det blev mörkt.




22 km i skog och mark and we made it. Hi five flickor, och Juho :D 


Inatt sover vi minsann gott, det märks väl att jag är helt slut av väder å vind å lite vandring, haha! Vilken kul dag det har varit, tusen tack sötisar! 

2 kommentarer: