onsdag 9 oktober 2013

Red bull for free

Det var för tidigt att säga att hela dagen blev en vilodag. Fick fart på mot kvällssidan. Läste turbo snabbt ett par artiklar om samundervisning i gymnastik till kandin, och efter en glassportion (på en ONSDAG????) fick jag ny energi och for med muntert humör till innebandy träningarna med laget. Det var kanske glassen och sockret som saknades i måndags när jag var så sur och tvär?! Till att börja med blev det 1,5 timme träning med laget. Idag var det riktigt roligt :) Vi nötte på med passningar av olika slag och körde karvaus och försvarsspel. Innan träningarna hann jag också spana in en hel hög med red bulls som var placerade på en bänk i Botnia hallen. Jag blev så otroligt snål och törstig så efter att killarna som hade träning innan oss hade packat sig iväg med sina kamon och tagit sina drickor fanns det fortfarande många kvar. Gissa vad jag gjorde?! Jag packade självklart min väska för att försäkra mig om att få red bull. Gratis är gott :D

Bara för att jag visste att jag hade en god palkinto som väntade fick jag ny energi och lämnade och spela med herrar från aurinkoliiga, karar som allti har speltid efter oss. Ibland är de några och ibland fler, de frågar i varje fall varje gång om vi lämnar och spela med dom. Har lämnat ett par gånger men det har inte alltid varit så bra drag på deras träningar. Men idag var det sjukt kul, och jag hade ork kvar att träna ordentligt. Annars är det inte vits att spela med herrar! Men trots jag hade ork och kraft i benen var jag inte tillräckligt stark mot en kraftig man. Så jag tog ett stort och fint magplask mitt på planen. Allt och alla stannade upp och såg förskräckta ut, jag var nästan rädd för att killen skulle komma och lyfta upp mig och pajja mig på kinden! Visst är det kul att killar är försiktiga med tjejer, fult spel tål jag inte, men jag är ju heller inte gjord av glas! Bara spelet är korrekt är jag okej med att få stryk. En annan gång ger jag igen, payback is a bitch! ;)

Men det allra roligaste var ändå när man kom hem och stod i hissen och såg sig i spegeln. Det var ingen vacker syn kan jag säga er. Jag bryr mig egentligen inte om hur jag ser ut när jag spelar innebandy, men att se ut som ett svettigt troll med lockigt hår som står ut åt alla håll samtidigt som killar ger komplimanger, ler och hi fivar en känns bara för komiskt. Kanske man borde köra den looken på heltid och se om man har lika flyt med killarna då :D

Sista ansträngningen ikväll blir att ta reda på var Mussor skola ligger. Undrar hur många timmar på förhand jag borde starta imorgon för att hitta rätt. Peffans gymppa uppgifter börjar ta mig på nerverna när man ska resa runt Vasa och hela omnejden... Jag är så sämst på att hitta!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar