onsdag 9 oktober 2013

Vilodag

Ida har jag inte alls fått nåt uträttat, känns det som i varje fall. På förmiddag läste jag lite kand litteratur tills det var dags att gå in till stan för att ta en kaffe med Bodil. En snabb kaffe blev en två timmars fika paus. Det var skönt och roligt att få prata av sig men fick sedan brått att plugga vidare. Mina flickor meddelade ett de som vanligt var på Tritonia. Så jag packade väskan med dator och litteratur och körde till Brändö. På trittan var det inga glada miner och inget effektivt jobb över huvudtaget. Tidigare har jag alltid skrivit hemma eftersom jag koncentrerar mig bäst här. I skolan eller på bibban sitter jag mest å tittar vem som går ut och in genom dörrarna, eller så stör jag mig på dem som småpratar eller har andra irriterande ljud för sig. Men idag tänkte jag att jag ger Tritonia en chans eftersom flickorna har sagt att det är så bra och roligt att jobba där. Det är tyst och massor med söta pojkar, det har man blivit lockad med. Men ida var det bara skit. Flickorna och Juho satt i en sal var man fick prata och hade oflyt med skrivandet. Jag hann vara där en halv timme innan alla gav upp och for hem. Such a great trip! Borta bra men hemma bäst :D

Så idag har det både varit vilodag med kandin och med träningen, tills nu! Nu måste jag läsa innan det är dags med kvällens innebandyträningar. Wish me luck!




Dagens promenad blev in till stan 


Folk som tror sig skriva på kandin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar