onsdag 2 oktober 2013

Amen HALLÅ där!

Ny månad, nya utmaningar, nya möjligheter, ny layout och nytt motto. Jag bloggar när jag har lust! Och precis NU har jag lust att säga hallå :)

Annars har jag haft en toppen dag. Eller så pass toppen man kan ha det under höststädning. Imorse kom mamma på besök, för att titta till mig (efter en turbulent Åbo resa över helgen) och för att hjälpa mig att höststäda lägenheten. Själv tycker jag nog att jag är rätt bra på att städa, eftersom jag tycker om att ha rent och snyggt hemma, men att storstäda köksskåp och att frosta ur kyl och frys hör inte till mina vanliga städsysslor. Så vad är nu bättre än att få mammas goda hjälp?! Så efter en hel dag med mamma i Vasa har jag ett kök som glänser, en isfri kyl och frys, som för den delen blev rejält påfyllda och dammfria möbler i vardagsrummet. Helt prefekt! Storstädningen fortsätter på egen hand en annan dag, jag känner att jag har flyt nu! Som tack för hjälpen stekte jag glutenfria plättar med bärig grädde till kvällsfikat, som mamma gillade! Helt huippu dag och nu säger jag gonatt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar