måndag 14 oktober 2013

Perus måndag

Precis som alla andra måndagar har jag rusat från en träning till den andra under kvällen lopp. Började med innebandyträningar med laget. Vi passade, och passade och passade inför morgondagens träningsmatch. Jag kan inte fatta hur svårt det kan vara att passa bollen. Jag blir galen av att få skit passningar!!! Vårt lag behöver definitivt mer passningsövningar, och det bästa är att det är roligt att passa. Eller det är roligt om passningarna fungerar och blir bättre, man skulle också kunna vrida nacken av någon när passning efter passning skiter sig. Så ligger det till med de underbara passningarna!

Efter träningarna körde jag snabbt till super market för att handla något ätbart. Jag hann äta en banan och sen var det dags att dra vattengymppa träningar. Det är riktigt roligt för har två stenfinska deltagare i min grupp, vilket betyder att jag ska dra träningarna på båda språken. Det roliga är att ordförrådet på finska kan stärva mitt i en boxningsserie, och man kan bara hajoo åt sig själv. De övriga deltagarna drar också på munnen, trots de försöker att inte skratta högt åt mina ursköna kommentarer. Till nästa gång måste jag minnas att googla upp vad bäckenbotten är på finska. Jag vet att det börjar på lantio och månne det slutar på pohja. Så möjligtvis kan ordet jag söker vara lantiopohja, men det är en vild gissning. Så ni kan föreställa er att man tappar talförmågan när man spontant försöker med något besvärligare på finska. Men överlag är jag förvånad över hur bra det går. Jag skulle lätt klara av att dra finska träningar. Bara jag slipper träna bäckenbotten och bäckenbenet!! :D

Nåja, sen körde jag raserfart genom stan till innebandyträningarna med killarna. Idag var vi få på plats. Novia har också tydligen höstlov. Vilka stackare som prioriterar att åka hem istället för att spela!! ;) Spelet och träningarna var helt super. Det är länge sedan jag har haft så roligt på planen. Ställningen blev 16-13 till mitt lag. Ni förstår väl varför det var skoj?! Det var verkligen målfest idag :)

Så nu har jag kickat igång en ny vecka igen, och allt känns bra! Har en perus avslutning på en perus måndag, med is på foten. Till all lycka håller foten ännu utan större besvär. Mitt största bekymmer för tillfället är att jag har fått någon form av tejp allergi. Eftersom jag tränar "hårt" nästan varje dag behöver jag tejpa vristen, alltså typ varje dag, om jag inte låter kinesiology tejpen sitta kvar. Det är både jobbigt och irriterande för huden. Nu har jag en fin röd vrist som kliar konstant. Och att inte tala om pengar jag sätter på tejp. Who said that life is easy?! Tar gärna emot tejp sponsorer inför säsongen 2013-2014 :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar