tisdag 8 oktober 2013

Futis

Teorikapitlet på kandin börjar småningom bli klart, tills min handledare högst antagligen ber mig att göra om allt. Men det är ett senare problem!

Jag har också städat wc:n och storhandlat på Minimanis hurjat päivät, var man fyndar massor för 1 ege. Förutom alla laktosfria produkter. Till glassdisken blev man till exempel lockad av ingmans stora reklamskyltar med hurja bra erbjudande på liters paket, men när man tittar noggrannare står det: OBS! Ej laktosfria produkter. Samma sak angående mjölken. Jag älskar mjölk och skulle lätt svepa flera liter om dagen. Men tyvärr tillåter inte kela stödet både en lägenhet på strandgatan och laktosfria produkter. Livet är ibland väldigt orättvist och jag är helt fel människa att som 22 åring bli laktosintolerant!!!!

Som sagt, att städa och handla är extremt roligt när man har skoluppgifter att göra. Men som tur blir lyckas man göra lite av varje!

Nu när jag inte har någon skola och lektioner att passa är det tungt och svårt att plötsligt ställa dagen efter till exempel en futis träning. Vi gymppa studerande hade en futiskurs på våren och på något sätt hann vi inte med den sista lektionen. Så idag fixade vi undan den och det var sjukt kul att spela igen. Vår tränare har varit så bra och rolig, nästan så att jag känner att jag kunde tänka mig att börja träna futis på riktigt. Men bara nästan :) Idag hade vi fysträning, passningar, skott och spel. Och självklart duggregnade det. Skulle bli mer förvånad om vi fick ha ute gymnastik i vackert väder än i regn och rusk. Vi är inne på fjärde året och jag kan säga att vi har sett betydligt mer regn än sol. Härdade är vi minsann efter denna examen :D

Så det blev en bra träningskväll ida också, 7 km löpning till och från futisplanen och närmare 2 timmar fotboll. Vackert så! Nu blir det mys och master junior chef med flickorna! Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar