onsdag 30 oktober 2013

Ny start

Denna morgon är början på allt




 Eller denna morgon är iaf början på ett nytt hälsosamt liv!

Under dom två senaste veckorna har jag helt kommit av mig med träningen. Och innan dessa två veckorna tränade jag som en galning och blev orkeslös och sugen på sött för att höja energi nivån, för att orka göra något. Sen fortsatte bara godisätandet ända tills igår kväll, för som sagt, denna morgon är början på något nytt!

Imorse vaknade jag dötrött när klockan ringde och bestämde mig genast för att pina mig med en morgon lenkki. Det är många dagar (eller är det veckor?) sedan jag började mornarna med pw eller lenkki. Och idag körde jag igång med en 6 km löprunda längs stranden. Och det var härligt, men tungt som fan! Nu väntar en stor tallrik havregrynsgröt för att få mer krafter :)

Och jag kan säga er, från och med idag äter jag inget godis och inget chips före julafton. Och efter ett kort tvekande vågar jag även lova att inte äta glass innan julafton. Bulla och kex... vem fan behöver äta det heller?! Okej, så efter att jag har publicerat detta inlägg har jag 1-2 riktigt tunga veckor framför mig, innan man har vant sig av med sötsuget. Sen är det bara att köra på några veckor till innan julafton! Mellandagarna är till för att äta och shoppa och efter nyår börjar strejkande igen. Jag har redan klarat mig ett helt år utan godis. Det ät inte svårt när man väl har vant sig, jag lovar! Och jag lovar att säga om jag fuskat och ätit


  • godis
  • chips
  • glass
  • kex
  • bulla
Denna onsdag känns bara så bra. Önska mig lycka till, för redan denna eftermiddag vet jag att jag blir sötsugen och sur :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar