onsdag 23 oktober 2013

Strampen

Back in business på Strampen! Ida jobbade jag lunch på Strampen, och det var så härligt! Jag var så glad imorse när jag vaknade och visste att jag skulle få gå på jobb. Steg upp klockan 9, precis som alla sommar mornar när man jobbar lunch. Det lilla tråkiga imorse var att det spöregnade och stormade, så jag lät faktiskt bli att gå ut på lenkki. Annars kändes det nästan som sommar. Det känns både bra men samtidigt gör det ont. Sommaren i Vasa på Strampen var så fantastiskt bra så nu när man tänker tillbaka på de härliga månaderna hugger det till av saknad. Det är länge tills vi ser sol och värme igen, och om jag ser det på Strampens terass är det ingen som vet...

På jobbet var alla glada att se mig igen, och jag var minsann glad att se dom! Allt kändes som vanligt förutom att det var lite mörkare ute, terassmöblerna var borta och stearinljus var tända. Vi hade även nya arbetskläder, vinröda skjortor istället för sommarens vita, eller terassens röda pikéer. Men de var ju skoj :)

Allt med dagen var bra, men det lilla extra var att få sätta sig ner vid personalbordet och äta en fantastisk lunch. Jag kunde inte bestämma mig för fisk eller köttbullar, så det blev båda. Till det åt jag en stor tallrik sallad och festade till den ljuvliga arbetsdagen med mjukt färskt bröd och kex. Jag rullade fram efter matpausen och nu behöver jag inte äta på ett par dagar ;)

En regnig onsdag får 10 p av mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar