söndag 13 oktober 2013

Lördag

Ledig lördag, nej skulle inte tro det! Hade iaf sovmorgon som jag hade planerat, men steg sedan direkt upp för att börja städa och fixa i lägenheten. Det är konstigt, hur mycket jag än städar så hamnar nya kläder på golvet och ny disk samlas på diskbänken. Man slutar aldrig förvånas över hur mycket hushållssysslor det egentligen finns. Börjar nästan sakna mina långa arbetsdagar på Strampen. I somras var det rent och snyggt hemma hos mig, för att jag aldrig var hemma!!

Efter morgonstädningen for jag på en skön promenad med Nina. Vi gick till Brändö och slutade med lite shopping inne i stan. Sen var det dags att hålla Alli sällskap på löprundan. Men min kropp är helt sönder efter veckans träningar så jag tog lite frisk luft på rullarna istället. Det var första gången jag rullar så här sent på hösten, och jag förstår varför man packar bort rullarna efter sommaren. Det är sjukt irriterande när alla löv fastnar mellan hjulen och i bromsen. Trots löv och andra små besvär klarade vi av rundan på 12 km. Applåder till Alli som sprang :)

Högst antagligen säsongens sista tur

Hurtiga Alli 

Snabb paus under löprundan för en paparazzi bild på rugby Andru kan man inte  missa :D 

Kvällsplanerna från början var att äta något gott hemma hos Alli, gå till stan på bio, avsluta med ett glas på Cristal och komma relativt tidigt hem i säng. Ett tag var jag även inne på att skaka loss till ett par låtar på Ollis. Men vi kom aldrig längre än till godsakerna hemma hos Alli. Så det blev en kväll i soffan, men istället för att ha den dagliga mjukis outfiten blev det en kväll i soffan med lördags looken. Inte helt fy skam, vi gjorde iaf ett gott försök! :D

Förutom att äta gott var Juho också sugen på lite klipp och klistra. Duktiga han hade printa ut massvis med kartor inför morgondagens vandring i Levaneva. Mest för att lugna Allis nerver men också för att styra upp en trevlig söndagsvandring. Så medan jag, Andru och Jasse satt och chillade och pratade strunt, planerade Alli och Juho vandringsrutten. Helt huippu! 2 jobbar, 3 ser på och jag är nöjd med läget! Jag tittade med ett halft öga på kartan och rutten när de var klara, och har fortfarande ingen aning om var vi ska vandra och har redan glömt hur långt vi ska gå. Var Levaneva ligger har jag heller ingen aning om, och jag kan heller inte säga att jag bryr mig om att ta reda på. Det räcker med att jag vet att jag ska plocka upp de övriga vandrarna imoron kl 10:00 vid Piccolo. Resten löser sig! Nu ska ni inte tro att jag inte är intresserad av vandringen, sanningen är att jag är sjukt taggad. Jag älskar ju att vara ute och gå. Intresset finns bara inte för kartor och vägbeskrivningar, och varför göra något som man avskyr när andra tar hand om den biten?!  ;)

Så det blev en prefekt kväll med goda vänner! Nu ska jag bara plocka fram vandringsskorna och ställa allt i ordning inför imorgon så det bara är att slänga väskan på ryggen och köra till skogs! En fortsatt trevlig helg väntar!

Lördags snacks 


Reittisuunnittelu 


Done 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar