fredag 25 oktober 2013

Halloween middag

What a day. Hade väckning 05:30 för att gå på jobb 6:30 men vaknade 04:30, fick stress och kunde inte somna om. Men no lever vi å e gla för he, he e jo halloween!

Efter jobbskiftet på dagis började jag med att ringa mamma för att jag helt enkelt var super uppgiven. Det slog mig nämligen att jag för första gången i hela mitt liv ska packa och ställa mig inför match utan hennes hjälp. Det slog mig att jag måste handla själv, packa spelväskan själv, göra morgonmål själv och möta upp laget själv. Något jag aldrig tidigare har gjort ensam under mitt 22 åriga liv. Mamma har alltid tagit hand om mig extra bra de dagar jag jag match. Och super kul ti inse att man e ensam i Vasa, utan mamm å hennas magiska under. Så klockan e 22:30 och enda jag har koll på inför avfärden imoron e spelsockona, för di köpt jag ida. Ni förstår väl kaoset på Strandgatan?!!!!

Förutom att jag måst försöka packa väskan med spelsaker, kläder och mat ska jag också hinna duuna nån vinnarfrulle. Int nog me de ska också en smakas väsko packas med na goo och en massa halloween smink. Jag måst sätta lite fart på nu, så ja får nåt gjort ikväll! För imorgon finns det ingen tid över!

Innan stressen kom ifatt mig igen var flickorna och Juho hit på middag ikväll! Vi gjorde middagen tillsammans och löste arbetsuppgifterna genom att gästerna stod i köket och jag dukade bordet: Vi vet hur vi vill ha det :D Det blev en typisk halloween taco paj, en typisk halloween skink paj, typisk halloween sallad och med typiska halloween muffinsar till efterrätt. Muffinsarna hade jag faktiskt gjort helt själv tidigare under dagen, och di fick godkänt!

Jee, ha en crazy halloween!


Välkommen på halloween middag 



Halloween formar med halloween muffinsdeg



Färdiga halloween muffinsar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar