onsdag 2 oktober 2013

Tortyr

Att gå till tandläkaren är aldrig roligt. Men att gå till tandhygienisten är tortyr! Att borra ett litet hål är rena barnleken jämfört med att putsa bort tandsten. Fy, jag ryser till fortfarande vid tanken på alla krokar och slipmaskiner!

När jag låg där och plågades tänkte jag på att det är tur att man är snäll och skötsam. Tänk vad pinsamt det skulle vara om man i misstag skulle tappade nerverna och bita tandhygienisten i fingrarna. När den tanken slog mig gapade jag lite större trots motviljan, bara ifall om man fick lust att bita, och bara för säkerhetsskull :D

Efter besöket gick jag raka vägen till Cittaren och köpte tandtråd och munvatten. Nu ska det börja poleras på riktigt!

Efter lektionen i skolan var jag helt slut. Det är tungt att studera och passa tider! Jag var bara tvungen att gå på en tupplur, och har inte stigit upp sen dess. Hur ska man orka med kvällens innebandy träningar? Jag är helt utmattad, och inte ens ett kex fick mig att piggna till eller på bättre humör. Fortfarande sliten efter helgen... Den här veckan har inte alls börjat bra med tanke på kand arbetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar