måndag 21 oktober 2013

Home sweet home

Känns skönt att vara tillbaka i Vasa efter en bra helg i Jeppis. Imorgon börjar vardagen igen!

När jag kom till Vasa hann jag bara slänga in väskorna innanför dörren och rusa till träningarna. Sen var det vattengymppa på Folkhälsan och avslutade dagen med killarna på innebandyn. Jag överlevde alla träningar med nöd och näppe. Hade satt för mycket linnex på benen för att kunna träna över huvud taget, och jag trodde jag skulle brinna upp. Det gjorde så fruktansvärt ont efter första innebandyträningarna så jag visste inte om jag skulle gråta eller riva skinnet av mig. Men nu har smärtan och hettan lagt sig, som tur. Andra tortyren var i duschen när jag hettade upp kroppen och benen igen. Nästa gång blir det mindre linnex! Min vrist har blivit immun mot salvan, så jag har glömt hur stark den egentligen är...

Under träningarna med killarna kämpade jag hårt, hårdare än vanligt. Senaste gång röt Jimmy åt mig så pass att jag vaknade till. Jag är nämligen inte den bästa på att jobba ner och försvara. När det inte är seriematch är jag lite för lat för att jobba hem, vilket stör både mig själv och mina medspelare. Så nu har jag lovat att skärpa till mig! Jag påminde killarna ida om att jag verkligen ska försöka, för jag var taggad. Men fick bara höra att jag är en diva på planen. Jasså, screw you gyus!!! Vi ses på torsdag :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar