onsdag 30 oktober 2013

Tummen upp för säbä

Dagen har gått utmärkt och jag förblev på gott humör när jag fick en hallon trip på Sweet Wasa. Efter skolan var jag nämligen på en trevlig kaffe stund med Nina :)

Annars har dagen i princip bestått av att äta, sova och träna. Innebandyn smakar inte längre trä, och jag hade flyt under kvällens två träningar. Jag hade ätit bra innan träningarna, och hann även slänga mig på sängen ett par minuter innan det var dags att köra till Botnia Hallen. Full av energi gjorde jag bra ifrån mig på lagträningarna. Det är roligt att se att min kedja gör framsteg, nu när jag börjar känna mina nya lagkamrater bättre :)

Efter våra träningar blev jag som vanligt och spela med herrarna. Jag hade mycket spring i benen kvar så jag är riktigt nöjd över min spelinsats med herrarna också. Till skillnad från måndagens träning med ÅA killarna hölls jag på benen idag, och visade även var skåpet ska stå. Sköt några dunder skott upp i ylämummo och spelkompisarna var imponerade! Det kändes också skönt att ida klara av närkamperna och att överleva svidande skott. Efter denna veckas innebandyträningar är det helt okej att vara gul och blå, för tro mig, jag har fått massor med stryk!

Jag var extra taggad för kvällens träningar eftersom jag blev totalt manglad av killarna i måndags. Det var inte bara en tackling som slog luften ur mig. Men jag kunde inte ens bli förbannad för det var så komiskt att åka ner i golvet med dunder å brak. Jag brukar hållas på benen, så det är bara att skratta och ge tillbaka vid tillfälle!

Mera gröt och mera träning! För tänker inte manglas på detta sätt fler gånger, inte på innebandy i varje fall!! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar