måndag 7 oktober 2013

Äntligen måndag

Jag är så glad att min inställning till måndagar har förändrats. Förr hatade jag måndagar av många olika orsaker, som säkert alla känner igen?! Men nu älskar jag måndagar! Ny start på veckan och man får ta itu med träningen och den hälsosamma biten som man inte har hunnit eller orkat med under veckosluten. Från måndag-torsdag försöker jag äta hälsosamt och träna så mycket jag hinner. På mornarna och dagarna tar jag en pw eller en löprunda och på kvällarna drar jag antingen vattengymppa eller innebandy träningar, om jag inte spelar och tränar innebandy själv. Vilket är helt kanon kul som avkoppling från kandi skrivandet, som för övrigt går helt okej! :) På fredagar när jag jobbar på dagis hinner jag inte tänka på träning, kandi eller vad jag stoppar i mig. Då är det bara att jobba och leka med de urgulliga barnen, och äta vad som serveras. Oftast är det riktigt god mat, förutom att det är potatis och pasta vilket jag inte äter för att jag inte tål det.

Veckosluten är allt annat än hälsosamma. Visst blir det någon form av träning men också en massa godsaker och party. I lördags ordnades karaolympiaden i Vasa. Killarna var och tävlade hela dagen och deltog i olika karagrenar som bland annat stafett uppför Öjberget, hamburgartävling och en massa annat som mäter manligheten. Vi flickor som var med och ordnade karaolympiaden fixade och trixade hela dagen inför middagen på kvällen som ordnades på Filicia. Jag och ett par andra flickor for iväg till Prisma och Alko klockan 12 på dagen och jag var hemma kring 04:30 på natten. Gissa om jag var slut!!! Efter att vi hade handlat klart for vi och dukade och ställde i ordning inför kvällens middag. Danser och lekar övades och planerades också. Och i sista stund sammanställde jag å Jessie talet vi skulle hålla som toastisar. Jag blev nervös eftersom jag inte var nervös. Antingen skulle allt skita sig helt, eller så skulle kvällen bli bra. Och till all lycka tror jag att vi fixade en super kväll för killarna. Själv hade jag riktigt roligt trots allt ansvar och toastande. För full blev man inte heller eftersom man knappt hann dricka eller äta mellan programpunkterna. Så trots det var roligt att stå på scenen var det super skönt att få kliva till sidan och bara sätta sig ner och äta å dricka å dra efter andan efter att programmet var slut. Sen var det bara mäns nakna överkroppar och rave som gällde :D Huippu!!!

Igår sov jag bort hela dagen tills det var dags att piffa till sig för Strampen fest och tuparen. Det smakade inte  riktigt med fest eftersom man var trött och sliten efter karaolympiaden, så man blev lätt besviken på sig själv när man möts av ett fullt kylskåp med cider, lonkero och öl och dessutom beerpong som jag älskar. Fick iaf ner en lonkero och två pizza bitar. Kvällen var trots allt lyckad eftersom man fick umgås med härliga människor!

Så nu vet ni vad jag ska göra resten av veckan tills festerna börjar igen ;)




Kara dricka och skumppa för flickorna 


Toastisarna överlevde


En del av Strampengänget


Morgon pw med Nickan

2 kommentarer:

  1. Diggar din blogg Larissa! :D Tack för en kul helg!

    SvaraRadera
  2. Men va kul, haha! Tack själv :D

    SvaraRadera