onsdag 16 oktober 2013

Kaffegäster

Hulabaloon fortsätter med att mamma och pappa ringer och säger att de kommer till Vasa ikväll, jag ba ööh ja har jo träningar?! Det spelade ingen roll för dom, bara de får komma till Vasa på ett bilbyte. Själv har jag fortfarande sommardäck på min volvo, och de gillar int pappa eftersom nån snöstorm e på väg. Visserligen börjar det bli kallare, men anser fortfarande att jag bra skulle kunna köra till Jeppis på fredag eftermiddag med sommardäck. Men ibland förstår även jag att hålla tyst och ge upp. Så det vara bara att börja raser diska och dammsuga, och slänga in en paj i ugnen.

Mamma och pappa dök upp med en ny bil åt mig, lite mat och en bukett rosor. Vilken tur att jag hade bakat! Som tack skickade jag hem resten av pajen med dom, för att vara snäll och för att undvika att äta mer ohälsosamt :D Vi hann med en lagom lång fika och lite catch up innan de körde mig till träningarna. Jag vet inte om jag är glad för att ha överbeskyddande föräldrar, eller om jag blir galen. Hur som helst är det väl gulligt att komma med en bättre bil till mig, men så onödigt!

Kvällens träningar började lite jobbigt. Paj biten i magen orsakade stickningar, men efter uppvärmningen började träningarna rulla bättre. Många hade för den delen krabbis från igår, det var tydligen en bra Ollis tisdag :D

Efter våra egna träningar blev jag och spela med herrarna från aurinkoliiga. Det var bara jag och vår målvakt som stannade, så det var lite ensamt på kvinnofronten. Visst är jag van att träna ensam med killar, men dom känner jag ju, så ida skulle jag ha önskat att herrarna skulle ha varit bättre på att smalltalka istället för att rapa, snusa och spotta på bytesbänken. Jag kände mig rätt ynklig där bland 20 vuxna män, haha!

För att äventyra lite mer en tråkig onsdag liftade jag hem med en av herrarna. Namn, ålder och bakgrund spelade ingen roll, jag behövde bara slippa hem. Och det gick bra, för hemma är jag, och det var ingen dålig ride. Killen hade en ny fin bemu :D Nu skulle mamma vara så glad om hon fick veta, haha!


Snälla barn städar och handlar tills mamma och pappa kommer 



Tadaa, även jag kan baka om det riktigt gäller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar