fredag 18 oktober 2013

Dags att slänga benen på bordet

Höstlov, helg, Jeppis weekend, fredagsmys, mamma, pappa, vänner, godis, glass, JAA allt på en gång för nu tar även jag lite lov från allt!

Jobbdagen på dagis gick lätt. Vi hade endast två barn på vår avdelning, eftersom det är höstlovsfredag. Som tur var läget genomtänkt och vi ugglor slog ihop oss med pingvinerna. Annars skulle det ha varit lite ensamt och tråkigt! Morgonen startade helt chill. Inga barn dök upp fören strax efter 8. Och jag var redan på jobb 7:30 Hann äta frulle i lugn och ro, innan det var dags att mata de minsta ungarna på dagis. Efter att morgonmålet var bortdukat blev det en extra höstlovskaffepaus. Helt chill att ta en extra kakao mugg i kafferummet. Mot mitten av dagen rullade allt på i sin vanliga ordning, eller iaf nästan, och mot slutet av dagen blev det en till lång kaffepaus med mera kakao och muffins, huippu! Det som också är skönt och roligt är att barnen är gosiga och kramsjuka, och jag känner att de börjar tycka om mig allt mer vartefter de lär känna mig bättre :)


Fantastiskt god gröt på Strandsvalan, och observera sylten ;) 


Fredags muffins 

Efter jobbet fick jag äntligen köra hem till mamma och pappa, och som bäst sitter jag framför bransan i vardagsrummet. Vilken skön fredagkväll med mys och massa gott att äta. Middagen var för den delen också god. Pappa hade rökt sik hemma på gården, och mamma rensade fisken och serverade fina benfria bitar på min tallrik. Jag är bara 22 år och mamma tar fortfarande hand om mig :D 

Ha de chill! 



Hejm ti mamm å papp :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar