tisdag 31 januari 2012

Ny lägenhet

Äntligen har jag varit och kollat på en bra lägenhet. Den är bara ett par 100 meter bort så det vill säga att jag får bo kvar på Strandgatan. Vilken lycka! Lägenheten håller på att renoveras så max 1 månad behöver jag stå ut med eländet till lägenhet jag har nu. Egentligen trivs jag väldigt bra här men vattenläckorna är omöjliga att bo med.

Det positiva är att jag bara får 200 meter längre till skolan och jag får behålla min gulliga hyresvärd. Han har nämligen ett par lägenheter här runt i stan. Till det positiva hör också att balkongen på det nya stället är enorm. Jag har redan börjat planera vilka rottingmöbler som passar in och om jag vinner på lotto har jag lovar vännerna att köpa en jacuzzi och ha fest var eviga dag.

Det negativa igen är att jag behöver bära ner min tunga soffa från sjunde våningen och bära upp den igen till den sjätte. Någon som vill ställa upp? Det mest negativa är att jag mister mitt lilla badkar. Första nya inköpet till nya lägenheten kommer vara en duschpalle. Till er som inte känner till mina duschvanor eller annars inte känner mig väl nog kan jag säga att jag hela mitt liv har suttit i duschen. Så en lägenhet utan både sittbadkar och duschpalle kan jag inte tänka mig!

5 saker du garanterat inte visste om mig

  • Sitter i duschen
  • Har aldrig kokat ris
  • Har ett grymt obehag för vaddtussar
  • Favoriträtt som liten var Kållåda
  • Har sysslat med trampolinhopp

Listan kunde göras mycket längre men känner för att vilja vara lagom normal i era ögon. Nu ska det badas, packas och planeras. Snart bor jag större, finare och bättre. Waddup



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar