söndag 15 januari 2012

Pelipäivä on paraspäivä

Är äntligen tillbaka i Vasa efter en tung dag i Kokkola. Imrose startade vi från Jeppis mot Kokkola för att ta hem 3 vinster, dvs 6 poäng. För att berätta den dystra sanningen för er förlorade vi idag säsongens första poäng. Vi fick bara med oss 5 poäng hem. Hur bittert som helst. Men det får vi leva med. Vi befinner oss fortfarande på den glänsande toppen i tabellen.

För lagets del gick det jätte bra idag. Förutom i matchen det blev oavgjort i. Men vi får koncentrera oss på det positiva istället. Att vi faktiskt fortfarande leder. För min egen del gick det också rätt bra. Det är extra roligt eftersom detta bara är dag två som jag spelar som center. Jag måste nog medge att det var svårt men tror att jag kan säga att jag fick godkänt. Ett poäng till mitt eget konto lyckades jag också ta och glädjen är stor. Typ ;)

Efter andra matchen for vi ut och äta till ett ställe jag inte minns namnet på. Det var ett indiskt ställe i Kokkola. Våra tränare ville att vi skulle gå dit och äta av många anledningar. Dels för lagandans skull och dels för att de har god mat där. Vi åt oss alldeles för mätta trots vi slängde halva portionen och tackade nej till efterrätten. Tragiskt. Att värma upp inför den sista matchen med maten i halsgropen var inte någon trevlig upplevesle. Ingen spydde och alla lyckades prestera bra på sista matchen. Yes, we made it!!!!

Att köra tillbaka till Vasa efter 3 matcher var inte så roligt. Som tur hade de bra musik på Energy vilket gjorde att resdan gick snabbt och bra. Lite för snabbt om vi säger så. Jag blev tagen av en kamera och tänkte börja gråta bakom ratten efetrsom jag var så trött och känslig. Pappa skrattade bara när jag ringde och berättade och sa att vi får hoppas på att fotot blev bra iaf. Tack pappa, nu känns det bättre att punga ut 80 euro. Lycka är att minst två andra bilar också blev tagna. Varav en av dem en långtradare. Wtf??

Gonatt, nu tänker jag sova och hoppas att mina ben inte är alltför styva imorgon. Börjar skoldagen med rytm och rörelse på skolgymnastiken. Så min favorit gren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar