måndag 9 januari 2012

Skola

Att vara tillbaka i Vasa är både skönt och jobbigt. Idag har jag både varit i skolan och lagat mat. Jag börjar förstå varför mamma upplever att jag bor som på hotell hemma i Kivilös. Där gör jag inget och det trivs jag med. Nej förlåt, jag har lovat att börja hjälpa till mera.

Innan skolan steg jag upp och gjorde skoluppgifter. I skolan var jag på årets första lektion, fysik i vardagen och ingen tror mig. Jag har faktiskt valt kursen av egen vilja. Och det var roligt! Vi satt och funderade över listiga saker man egentligen inte alls vet svaren på. Som till exempel hur man kan se om ett ägg är färdig kokt. Jag har två lysande svar på det efter dagens lektion. Och då säger jag inte att ni ska testa äggen genom att tynga gaffeln genom skalet som en smart typ gjorde i högstadiet. Men mer säger jag inte. Vi funderade också på en massa mer roliga saker som till exempel värmeledning. Men jag tror inte ni är intresserade så jag sparar er de exemplen.

Efter skolan gjorde jag min slöjdmapp klar. Äntligen kan jag säga att kursen i teknsikslöjd är klar. Här ska ni få se lite av det som jag har lagat. Skratta inte.

Jack Sparrow till piratskeppet

Piratskeppet Black Diamond med äkta motor


Trägubbe med Blue fox halsduk. Temat var "Här kommer jag"

Och nu väntar årets första arbetsskifte på folkhälsan. Hoppas på snälla deltagare som är redo att ta i ordntligt. Nu ska julmaten bort :D

1 kommentar: