måndag 16 januari 2012

Good feeling

Idag har det varit en bra dag. Jag var rädd för att jag skulle vara trött och sliten ännu idag men faktiskt inte. Jag är förvånad. Startade med en toppen gymnastiklektion imorse. Läraren sade efter lektionen att vi skulle ha sett hur lyckliga vi såg ut. Glada som små barn sprang vi omkring med tunnband och fallskärmar. Gymppan gjorde min dag.

På textilslöjden började vi att virka. Mormorsrutor stod på schemat. Jag visste inte hur jag skulle stå ut med att sitta och vänta på att få börja jobba. Lektionen inleddes med två timmras föreläsning om olika tekniker, garner och en massa annat trams. Jag dog nästan. Att komma igång med virkningen var rätt svårt faktiskt. Alla mönster och beskrivningar är så svåra att tyda. Varför måste man förkorta alltsammans så mycket att nybörjare inte har en chans att begripa texten. Hur ska man egentligen lyckas få små dumma ungar att virka rutor med både luftmaskor, smygmaskor, stolppar och bågar. Förlåt mig men det kommer inte vara det lättaste. Tur att pedagogik är mitt huvudämne ;)

Efter skolan hade jag 3 missade samtal. 3 lärare ville ha mig som vikarie. Gud så glad jag blir. Den här gången tänker jag skita i min egen skola och fara och jobba iställe. Nu är det dags att tänka på sig själv lite också. Vikariat ger så mycket annat än vad skolbänken kan erbjuda.

Nu ska jag behålla mitt goda humör och dra kvällen vattengymppa pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar