fredag 6 januari 2012

Välkomna till mommos

Signerad tygkasse av Ted och Kaj

Efter fotograferingen imorse hann jag chilla en stund och göra annat vettigt. Som att städa, packa och tvätta kläder. Hur aktivt som helst för att vara jag. Kvällens planer vid den tidpunkten var att fara till Amandas för att hänga och möjligtvis spela bordshockey med hennes lillebror. Jag såg helt framemot de. Men vips så hade vi två extra biljetter till Pleppo live i Vasa. En del av vårt gäng hade redan tidigare fått tag på biljetter och var på väg att ställa sig mot Vasa på kvällen. Själv var jag knappt avundsjuk eftersom jag inte ens har orkat försöka få tag i biljetter. Men med serverade biljetter på silverfat såg jag sjukt mycket framemot att fara. Taggade till som fan. Och det var långt ifrån ett misstag att ge sig iväg mot Vasa på de ishala vägarna i snöstormen. Pleppo live levererade som ingen annan. Denna föreställning lever jag länge på. Jag kan inte minnas när jag senast har skrattat så pass mycket. Jag tror att jag aldrig har skrattat så mycket. Till er som varken har sett showen eller fixat biljetter har jag god lust att säga: FIXA BILJETTER!!! Synd bara att det är slutsålt enda till april.

Jag är så sjukt imponerad över vad Ted och Kaj kan åstadkomma. Pleppo är bara så rätt för österbottningarna. Till nylänningar och mina vänner från stan rekommenderar jag också föreställningen eftersom det finns mycket skämt och uttryck även från de södra delarna av landet. Till Tammerforsborna vill jag säga att det vore klokt att öva på de olika dialekterna innan ni går. Till kära Nellie igen måste jag säga: Sori vännen, du kan inte gå innan du fattar vad ens jag säger när jag inte talar högsvenska. Här har vi massor att träna på ;)

Jag har inget att klaga på. Hela föreställningen var suverän. Jag kan omöjligt välja ut en favorit scen eftersom alla var så bra. Lustigt är också att Larsmo och familjen Eremenko lyckades smyga sig in i föreställningen. De andra galna skämten nya som gamla var också kanonbra. Jag hoppas på att föreställningen småningom även kommer ut på dvd. Den önskar tror jag inte är omöjlig. Nu ska jag sluta babbla. Men snälla ni, gå och se Pleppo live - Välkomna till mommos och ni förstår min glädje. Tack!


Glad och nöjd efter föreställningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar