onsdag 25 januari 2012

Jakt

Lägenhetsjakten har återigen börjat. Jag hatar verkligen att söka lägenheter. Som tur har jag fått stor hjälp av mina vänner som håller utkik lite här och där. Själv ringer jag telefonsamtalen och pratar gojja med värdarna. Idag var jag och Nina och kolla på världens ruckel. Jag trodde inte mina ögon. Jag har aldrig någonsin sett hemskare ställe att bo på. Inte ens Jeppis berömda Hassel skulle bo där. Och 450 euro skolle typen ha för stället i månaden. Golven var av olika material, tapeterna på väggarna var så gott som fast tejpade. Sängen som redan fanns där var trängd in bakom köksskåpen och att inte tala om själva huset och trappuppgången. Om ni har vägarna förbi Makuuni och R kiosken på Handelsesplanaden så var snälla och spana in det gula rucklet på andra sidan vägen. Ingen levande normal människa skulle bo där! Vilket hasseri på tid.

Efter titten pratade jag med ett par andra hyresvärdar. Imorgon har jag två ställen att besöka. De båda lägenheterna finns på Strandgatan. Hoppas innerligt på att någon av dem passar mig. Då behöver jag bara flytta 100 meter. Lyx.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar