onsdag 11 januari 2012

Sol

Skoldagen var för en gångs skull superkul. Jag var nästan 6 timmar i textilslöjdsalen och jobbade på min prinsessa. Hör och häpna, jag är fortfarande inte klar. Jag hade problem med ena armen och sydde om den minst 10 gånger. Därav fördröjningen. Om jag hade sytt hemma hade jag säkert slängt hela arbetet i roskis, nu kunde jag bara sitta tyst och svära för mig själv. Men snart klar :)

När jag kom hem var solen framme. Det var så vackert så jag var tvungen att fara ut och springa. Men först tog jag ett par bilder.




Idag orkade jag förvånansvärt bra med tanke på min 3 veckors förkylning. Det berodde säkert på det fina vädret. Tänk snart är det vår! Idag for jag en helt ny runda under lenkkin. Nu kan jag säga er att det ska börja springas. Lenkkin var helt underbar och perfekt. Ett par km längs stranden i solnedgången och det är bara Januari. Förr har jag alltid bara sprungit en bit längs stranden och sedan svängt upp mot de större vägarna. Hur dumt som helst. Från och med idag är Vasas tråkiga trottoarer glömda!!

Efter lenkkin blev jag erbjuden vikariat vid min gamla lågstadie skola. Jag skulle ha fått undervisa årskurs 1. FAN att jag alltid måste säga nej på grund av närvaroplikten i skolan. Hoppas kursstarterna denna vecka är viktiga annars blir jag förbannad.

Nu blir det lite skolarbeten innan Back to school på Fontana. Far ut på endast ett par nu när jag äntligen börjar bli frisk. Full och galen går jag säkert ut med bara klänning och sandaler. No more sådant!! Ha en trevlig kväll ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar