lördag 14 januari 2012

Ledig lördag

Vilken bra dag det har varit hittills. Jag vaknade utvilad redan klockan 10 på morgonen och satte igång med små sysslor. Sedan for jag till stan för att uträtta ett par ärenden. Lite shopping, lite telefon grejjer och så var jag till mitt gamla arbete för att fixa skidor. Jag har länge funderat på att köpa nya skidor åt mig eftersom jag egentligen inte har egna. Jag tycker inte om att skida men kom fram till att vem kan nu gilla det utan att ens äga skidor. Så nu ska det börja skidas. Egentligen är det skolgymppan som sporrade till skid köpet. I gymnastikkursen jag har valt ingår skidning och jag bara täcks inte släpa med mammas hunda år gamla skidor. Om jag endå ska bli gymppa lärare måste jag ha ordentlig utrustning. Nästa helg är fischer skidorna mina. Mattssons hade så många kunder idag så jag ides inte stressa dem med att fixa mina skidor med bindningar och medel. Det var dom tacksamma för. Vem kommer med i skidspåret nästa helg? ;)



Efter shoppingen tog jag en fika med Kajs. Det var helt najs. Och ikväll blir det en sväng till O'learys med de vänner som är hemma. Bara en snabb sväng på ett cola glas eftersom 3 matcher väntar imorgon. En spännande och tung dag med andra ord.

Efter kaffet med K var jag en sväng till mitt nuvarande arbete för att bara titta in, och för att betala min del till chefens julklapp. De var så glada att se mig så jag sitter fortfarande och ler. Tänk vad små snälla ord och leenden kan göra en glad. Det är de små sakerna som är avgörande. Tänk på det! Nu ska jag le och göra skolarbeten!! Wuhuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar