fredag 13 januari 2012

Otursdag

Ingen vidare bra dag och jag skyller på fredagen den 13:e. I skolan slumrade jag till på årets andra föreläsning vilket inte alls bådar gott. Men jag skyller på att det var matematikföreläsning. Ni hör ju, omöjligt att hålla sig vaken. I vanliga fall brukar jag inte skippa lektioner och förelsäningar men att närvara på denna kurs är lika med döden. Så helst skippar jag så mycket som möjligt. Jag lyssnade inte ett ord idag. De orden som jag i misstag hörde har jag glömt för länge sen. Ingen vidare bra föreläsning :D

Efter skolan plumade jag hem i snöstormen och hade det efterlängtade framför mig. Att gräva fram bilen. Det är nästan så att jag ångrar att jag har önskat snö för nu är det inte roligt längre. Bilen var långt under det tjocka snötecket och var nästan omöjlig att få fram och loss. Jag har turen och har en låg bil som alltid fastnar när det är mycket snö. Jag hatar verkligen det. Men hem kom jag som tur.

Kvällens träningar var däremot roliga. Främst för att jag kan friskförklara mig själv. Äntligen. Nu är det bara att träna och återfå konditionen. Sedan ler livet igen. Kvällens träningar var också roliga eftersom jag spelade på min nya spel plats. Det var självklart svårt men intressant. Jag hoppas på att lyckas med uppgiften. De senaste säsongerna har jag alltid varit spelaren högst upp och nu förflyttades jag till centerns plats som bygger upp spelet. Inget är sig likt. Senast jag spelade som center gick jag i högstadiet och det var inte igår. Nu gäller det att träna upp snabbheten igen med underbara intervallträningar. I love it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar