fredag 23 december 2011

Uppesittarkväll

Pustar ut efter en jobbig men trevlig dag. Humöret blir genast bättre desto närmare julen man kommer. Och nu är vi inte precis långt ifrån. Tänk, imorgon är det julafton. Vart tog december vägen??

Innan jobbet imorse for jag snabbt en sväng via stan för att hämta de sista julklapparna. Nu känner jag mig helt redo inför paketutdelningen imorgon kväll. Känner mig som ett litet barn som knappt står ut med att vänta. Golvet krin granen är fullt av klappar av alla de slag. Hoppas jag aldrig växer ifrån ivern och spänningen kring julen.

På jobbet var det ganska lugnt. Jag var glad och gav små presenter som lämnat efter från olika tidningar till söta små barn. Vissa blev glada, andra himlade med ögonen och sa "Jag tycker int om hästar, har du ingen transformers?" Värst vad nutidens ungar har stora krav, tomten har ingen lätt uppgift med att få alla nöjda....

Jag suckar inte bara till krävande små barn utan även till mig själv. Varför måste jag alltid vara så blåst? Eller snarare varför måste jag alltid framstå som den dummaste i samma rum som chefen. Jag får verkligen kämpa för att få tillbaka mitt förtroende. Jag hade jyst blivit tilldelad vuxenpoäng och beröm bara för att vara jag och i nästa stund ryker allt snabbare än de kom. Det var nämligen så att chefen ringde och undrade något om påsarna som hör till julskinkan. Jag hörde inte vad han ville och trodde han funderade över julskinkor och inte enbart påsarna man lägger dem i under tillredningen. Han sa att jag skulle gå till hyllorna med wc papper för att leta. Ni kan väl gissa hur min hjärna arbetade för att fatta något. Alltså julskinkor vid pappershyllan kan ju helt enkelt inte förekomma, inte ens på Strandis. Chefen suckade allt högre och mer minut efter minut. Till sist sa han "Alltså har du aldrig sitt eller packat julskinkor i ungspåsar????????" Sori men näää de har jag int, ser jag ut att laga julmat?! Nudlar med tonfisk är utmanande nog för mig! Allt slutade med att han bad mig ge telefonen över till någon annan. En besviken chef ser jag framför mig. Under nästa arbetsskifte ska jag allt konfrontera honom och göra klart för alla inblandade att påsarna till julskinkorna inte alls finns mittemot wc pappren utan i en annan hylla långt ifrån! En julklapp fick jag trots allt ;)

Vissa lyckas andra int, ha en trevlig uppesittarkväll ni också!


Julklapp från Strandis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar