lördag 31 december 2011

Tilipäivä on melkein juhlapäivä

Vilken bra dag jag har haft idag trots förkylningen som aldrig vill ge sig. Det är sällan jag går och väntar på lön men idag kändes det bra med en påfyllning på kontot. Med en saftig lön från båda jobben körde jag iväg till Kokkola med mamma. Jag gick timmar på stan utan att handla något. Jag blev nästan orolig. Situationen var helt obekant och nästan skrämmande för mig. Men det är lugnt, jag var bara lite trögstartad. Jag fick trots allt komme hem med ett par kassas nya kläder. Men överlag hade Kokkola inte så mycket att komma med. Kappahl av alla ställen levererade. Jag handlar aldrig på Kappahl. Kappahl är en dålig butik men de förstår sig på rea. Rea gör på något sätt kläderna finare. Intressant och bra va? Min dag i Kokkola med mamma var med andra ord riktigt bra.

Vi fick nästan sterssa hem från Kokkola för att jag skulle hinna iväg till träningarna. Alla jeppisbor har som vana att samlas vid Neste innan vi kör iväg mot Nykabi. Ikväll fanns inga andra än jag på plats, förutom de kunder som besöker stället av andra orsaker. Jag fick ringa runt och höra var alla höll hus och det visade sig att kvällens träningar var frivilliga. Ingen var alltså på väg förutom jag som varken hade bil eller koll på situationen. Så jag fick gå in till Neste för att vänta på skjuts hem igen. Gissa om jag kände mig malplacerad. Neste är inte direkt ett ställe jag brukar sitta och hänga på. Men jag hade tur och fick småprata med grannen och kaverins pappa. Jag överlevde. Det blev en lugn kväll vid Mias istället och imorgon smäller det. PAAAARTEY!!!! Ladda ladda!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar