onsdag 7 december 2011

Slöjd

Slöjd, slöjd, slöjd... Älskade slöjd. Jag blir galen.

Slöjd är egentligen en av de bästa sakerna jag vet, så länge jag får hålla mig till textilslöjden. Men för att läsa textilslöjd som biämne måste jag även ha en kurs i teknisk slöjd vilket är intressant men svårt. Som bäst kämpar jag på med ett projekt med ellära. Man skall bygga en båt eller något liknande som färdas på vatten. Jag har fullt upp med att forma mitt skepp, en utmaning stor nog för mig. Men för att göra allt till en mardröm måste jag också bygga en motor av små delar. Wtf? Jag har redan 1000 gånger frågat läraren hur jag skall göra men det ända jag får till svar är att jag ska välja ut de delar jag behöver och sedan räkna ut motståndet för att veta att strömkretsen inte blir för stark. Jag säger igen, WTF?????

Idag har jag iaf sandpapprat och börjat forma min bit som skall bli ett skepp. Tanken är att mitt skepp ska bli så mycket finare en Jack Sparrows skepp. Tror ni jag lyckas? Själv är jag tveksam men man kan ju alltid hoppas och tro. Black Diamond som är namnet på mitt skepp låter iaf klart mycket bättre än Black Pearl. Jag har med andra ord goda förutsättningar att lyckas!

Black Pearl


Grunden till Black Diamond

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar