onsdag 14 december 2011

Dan före dan

Idag är det sista dagen innan jag får jullov. Jag tror jag säger att imorgon tar jag jullov oavsätt om jag är redo för det eller inte. Har en massa att göra men den oklara högen av skolarbeten kan likaväl vänta till nästa år. Orka stressa. Hör och häpna, jag har slutat stressa med skolan!

Ikväll är jag inte mycket piggare än vad jag var igår kväll. Har jobbat idag igen och alla julfester tar snart livet av mig. Skolstressen har övergått till jobbstress. Aaaah....

Det vad jag lovade att ta upp i detta inlägg var en hel del. Får se om jag orkar skriva om allt. I alla fall kan jag börja med Politivas julfestinnebandy som var i måndnags. På fb skrev jag stolt att jag skulle gå och visa Granlundin ilmaveivi och så blev fallet tyvärr inte. Matcherna började så sent så jag hann bara delta i en enda match innan jobbet kallade. Första matchen förlorade vi. Synd men sant. Ett par matcher hann jag kolla på innan jag for iväg. Det var bra feelis och alla hade roligt. Visst fanns de dom som spelade på blodigt allvar men inga stora skador ägde rum detta år. Ifjol avbröt en lagkompis på grund av hål i huvudet. I år såg jag inte ens en droppe blod. Yes, folket har taggat ner!

Från innebandyn rusade jag rakt till jobbet. Sur som fan var jag. Men mina två sista vattengympa pass gick riktigt bra. Jag kan säga er att de gick bra eftersom jag visste att de var mina sista pass för detta år. Skönt! Deltagarna var nöjda över höstterminen och ville anmäla sig till mina pass på våren också. Okej, godkänt betyg!

Det jag ville säga om Lucia var att i hela mitt liv har jag drömt om att få vara Lucia men nu är det för sent. När jag var liten vågade jag aldrig ställa upp, i högstadiet hade jag för mycket smink och idag får jag höra "Vilken fin Lucia du är", "Är det där ditt äkta hår?". Jag vill inte bara bli kallad till en Lucia för att jag har långt blont hår. Jag vill på riktigt vara en Lucia. Jag har tagit upp ämnet med mamma om att söka till Jakobstads lucia men med negativ respons. Mamma säger "Men Larissa en Lucia måst ju vara snäll". WTF morsan jag e väl snäll... och hornen står ut i min ilska.

På jobbet påpekades det också att jag skulle vara en fin lucia. Jag förklarade att en lucia måst vara snäll och skötsam, det har mamma sagt. Jag fick höra "men oj oj oj nog är du snäll nog", under samtalet står jag och häller upp konjak efter konjak. Ni ser, ingen vidare lucia kandidat. Men var snäll och glöm detta inlägg om jag ställer upp nästa år. Jag vill ju så gärna vara lucia ;)

En flirt har jag också varit med om. För att vara riktigt tydlig måste jag säga att det var jag som flirtade (Sori Jan) . Jag var i slöjdsalen i skolan och målade på mitt skepp. Och där står en äldre kille och hänger och kollar runt. Jag har även förr sett honom i slöjdsalen och tog för givet att han var äldre studerande. Han kom och pratade med mig och frågade hur det gick. Jag babblade på och förklarade hur svårt men intressant och roligt det är att ha slöjd. Jag visade en av mina trevligare sidor bara för att han var så snäll och hjälpsam. Han hade hjälpt mig ett par gånger. Jag flirtade vidare och plötsligt stämmer inget överrens längre. Jag var tvungen att fråga "Alltså e du lärare här?" Och han svarade jo vad trodde du? NOLOOOOOOOOO....
Jag fick veta att han har jobbat 18 år som slöjdlärare på PF. Han är alltså en bit över 40... Så kan de gå! Jag ler fortfarande åt situationen.

Det vad jag nu kan konstatera är att peffan har både snälla och söta lärare och studerande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar