lördag 24 december 2011

Törst

Positivt överraskad över att tomten & co äntligen har sett hur snäll jag är. Paket delades ut i mängd och massor. Äntligen är iphone 4 snart min. Jag tänkte nöja mig med ett dyrt paket i år men istället blev det ett par dyra och många små. En del paket bättre och vättigare än de andra. Mommos kaffepaket hör till de sämre paketen eftersom jag varken kokar eller dricker kaffe och mammas kikare och kompass hör till de mer lustigare. Till hennes försvar sa hon att det är bra att vara ute i naturen. Ok, måste väl gå till skogs nån dag och se hur bra hennes fynd fungerar. Jag borde iaf kunna hantera en kompass trots jag var urusel på orientering i skolan. Kikaren var desto svårare att använda eftersom jag kikade i fel hål. Övning ger färdighet ;)

En annan lustig sak som jag egentligen stör mig på är att alla går runt och säger att man blir så törstig efter att ha ätit skinka. Varför tror alla att det är den mest passande ursäkten för att sänka vinflaskor under julen? Säg som det är istället. Som Fan vad de smakar gott, det bara slinker ner. Jag kan säga att det smakar otroligt bra och detta är bara provsmakning inför imorgon. Julkyrkan kallar ännu ikväll.

Broderade julkort till vännerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar