tisdag 6 december 2011

Morgon promenad

Idag började jag dagen med en liten runda runt kvarteret. Det var rätt kallt ute, men skönt! Vägarna har dessutom ett mysigt litet lager snö på sig. Äntligen är kanske vintern trots allt på kommande. Jag är urled mörkret och regnet. Hellre kallt och vitt och mycket snö!

Under promenaden träffade jag många ungar som var ute och lekte. En del försöktre ränna pulkka på den vita gräsmattan, en del var ute med sparken och åkte och andra spelade innebandy ute på gården. Hoppas det kommer massor med snö snart så även de stora barnen täcks gå ut och leka. Studielivet lockar fram det lekfulla i även mindre lekfulla typer. Vilken tur att det finns ett galet studieliv var vuxna människor också får vara barnsliga och lekfulla!

Pulkka åkning förra året

En annan sak jag också lag märke till under promenaden var att mitt lilla drömhus i Kivilös är till salu. Jag har tidigare noterat att i det huset skulle det vara bra att bo i efter att studierna är klara. Då skulle man slippa störande höghus och så skulle jag fo bo nära mamma och pappa. Hur lyx som helst ;) Huset som jag har spanat på är ett litet nybyggt parhus och nu är ena bostaden till salu. Bostaden lär säljas privat vilket är synd. Det skulle vara roligt att veta vad den kostar. Det är bara att börja tippa nu så är inte kostnaderna någor problem när det väl är dags att skaffa något eget.


Parhuset

Bostaden

Snart väntar ett sista arbetsskifte innan jag far tillbaka till Vasa för ett par dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar