tisdag 27 december 2011

Shopping och frisyrer

Idag har jag som de flesta andra varit på rea. Hittade faktiskt en del bra fynd. Allt från tröjjor och festkläder till sexiga underkläder. Jag ber om ursäkt för att jag säger så men det är nämligen så att jag gick för att leta utmanande underkläder. Den årliga porrsitzen är nämligen på kommande som jag och min kompis har bestämt oss för att gå på. Förra året gick jag inte på den men det låter så roligt nu i efterhand. I år tänker jag ge den en chans. Det låter i alla fall spännande. Har redan värmt upp med Petri Nygårds keikka på Fontana och mycket värre än hans inspelade porrfilmer som visas under spelningarna kan det inte bli. Petris strippor vet jag inte vad jag ska säga om. Kanske Vasa har bättre att komma med?? Hur som helst är en lagom grym outfit inhandlad. Med lite sprit i kroppen kanske man täcks visa sig i den. Lyckad shopping!

Nu på kvällen har jag tittat i ett par hårtidningar och kollat olika frisyrer på nätet. Ibland roar jag mig med att se hur fina hår man kan göra. Jag önskar fortfarande att bli frissa, bara för de fina frisyrernas skull. Jag skulle aldrig orka jobba som frissa men en frisörsutbildning låter inte illa. Jag hittade i alla fall ett par fina frisyrer som inte ser alltför svåra ut att laga. Någon uppsättning måste jag hitta på nyår till ära. Jag prövade att laga en del av frisyrerna med lagom bra sesultat. När det väl gäller kanske man lyckas. Det blir ju både bröllop, fest och utgång på nyår. Fint hår önnskar jag att få. Jag provade på en del ballerina knutar och olika lätta uppsättningar med flätor. Både fiskbensflätor och helt vanliga. Jag kan säga er att jag fick kramp i armarna. Fiskbensflätan orkade jag inte ens göra klar. Det tar tusen år att laga en ordentlig sådan i mitt hår. Men det blev rätt fint.

Liknande fisyrer som dessa försökte jag fixa.

Uppsättning med en vanlig fläta

Uppsättning med en fiskbensfläta

Hårmunk till ballerina knutar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar