lördag 3 december 2011

Jobb och hundar

Dagen har bestått av ett långt men roligt arbetsskifte på Strandis. Det har hänt en massa saker till skillnad från lugna dagar. När jag kom till jobbet satt en grupp på 50 personer och väntade på sin mat. 50 tallrikar skulle alltså bäras ut. Kan ni begripa hur mycket disk det innebär. Jo 50 salladstallrikar, 50 a la carte tallrikar, 50 glas, 50 kaffekoppar, 100 bestick plus kaffeskedarna. Så började min arbetsdag och tro inte att jag suckade. Jag njöt av att vara tillbaka!
Under dagens lopp har det även varit 3 julfest firande grupper. Jag lämnade huset ikväll med en grupp glada män som antagligen nyss gått hem med runda fötter. Vilket liv det var. Älskar julfester! Det bästa med dagen var ändå att jag själv hann provsmaka julbordet, och jag kan säga er att bordet var utsökt!

Den andra bästa saken med dagen var att jag fick träffa Åke, en japansk bulldog. Jätte ljuvlig hund. Vi gosade och kunderna fick vänta. Åke lät som en gris när han busade. Sött säger jag!

Ikväll har jag googlat hundar. Jag och min familj har ett bra tag funderat över att skaffa hund men aldrig kommit fram till vilken ras som passar oss. Jag är tveksam över om det finns en ras som passar mig över huvudtaget. Jag vill ha en tjock liten hund som ser ut som en valp även i vuxna år. Och jag har letat överallt men utan resultat. Men ikväll träffade jag Boo på facebook. Boo är en liten pomeranian och super söt. Nästan det sötaste jag någonsin sett. I min hundmapp på datorn har jag redan från tidigare klistrat in bilder på hundrasen pomeranian. De är rätt söta men har ganska dåliga egenskaper. De släktas på den fulaste rasen jag vet, nämligen finsk spets. Och de skäller antagligen konstant. Två väldigt stora negativa sidor. Men Boo fick mig återigen att fastna för rasen. Besök Boos FB sida och ni förstår vad jag menar. Ni hittar sidan via google.

Här har jag lånat ett par bilder på Boo från google






Är han inte bedårande vacker? Med hjälp av skatteåterbäringen är jag iaf en bit på väg ;) Men om det blir en pomeranian är svårt att säga. Japansk bulldog, engelsk bulldog, cotton the tulear, malteser, kleinspitz, yorkshireterrier och en blandras som las apso-pomeranian står också högt på listan. Det största problemet är ändå att jag inte är mogen nog för att ta hand om levande varelser. Jag har fullt upp med att ta hand om mig själv. Och jag kan säga er att min bambo växt har dött. Bambo växter klarar sig nästan i öknen! Jag måste rådgöra lite till med mamma angående ett framtida hundägande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar