måndag 5 december 2011

Shopping

Idag är jag ledig. Helt ledig. Ingen skola och inget arbete. Skönt! Har redan sprungit på stan i ett par timmar. Shoppade ett par tröjjor och lite julklappar. Hur mysigt som helst. Bilder på mina inköp kommer kanske senare.

Under min runda på stan lag jag märke till ett par irriterande saker. För ungefär ett år sedan sökte jag jobb till ett par olika ställen här i Jeppis. Främst för sommaren 2011. Idag när jag var in till de butikerna blev jag besviken. Det jag såg var nämligen inga fina syner. I en av butikerna hade en anställd (möjligtvis en praktikant) på sig smutsiga adidas superstar skor. Bland alla fina och dyra märkeskläder. Utan att nämna något namn på butiken så kanske ni kan gissa er fram till vilken butik jag syftar på. Halå, superstar??? Sådana skor tar jag möjligtvis på mig till träningarna.

I en annan butik hade en anställd en genomskinlig chiffong tröja på sig med bara bh under. Lite väl utmanande för min smak. Sådan outfit passar fyllan på krogen och inte i jeppis små butiker Med andra ord kan jag tycka att anställningarna är rätt skrattretande. I vilket fall som helst är jag glad att jag fick jyst mitt jobb med alla underbara kollegor och kunder! Så alla är vi väl glada och nöjda.

Nu väntar ännu en loppis rundra med Nora innan man kan ta itu med kvällens aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar