fredag 2 december 2011

Myskväll hemma

Efter en hemsk dag ser jag äntligen ett ljus i mörkret eller en öppning på tunneln eller precis vad som heslt. Jag vill inte ens tänka tillbaka på hur stessig och jobbig denna dag har varit. Allt elände började med den jobbiga tentläsning igår och sedan den förbannade stormen i Vasa. Det är ingen vidare förtjusning att bo på Strandgatan i oväder när både regn och vind förvärras vid havet. Inatt blev de inga många timmars sömn eftersom mina fönster började läcka vatten IGEN. Jag orkar inte mer. Men jag överlevde dagen trots den var en mardröm.

Kvällen har varit desto mysigare och bättre. Man blir glad i kroppen av att komma hem till mamma och pappa. Började kvällen med en skön nap. En välförtjänt nap enligt mig själv! Sen fick jag äntligen ta itu med min virkning. Tidigare i veckan var jag nämligen och köpte garn och virknål. Fick en sådan lust att virka. Jag kan varmt rekommendera Vörå hantverksbutik i Vasa. En kanon butik. Nu i efterhand skäms jag över min första reaktion när jag steg in i butiken. Det var nämligen en man som frågade om han kunde stå till tjänst. Jag började med att skruva på mig och mumlade någonting i stil med "nja knappast... ja tänkt börja virka..." FY MIG att tro att män inte kan virka och sticka. Jag fick den bästa tänkbara betjäningen av honom och hans fru! En helt ljuvlig butik! Så nu har jag kommit igång. Sticka har jag gjort i nästan hela mitt liv men virkning lärde jag mig först ifjol på PF. Bättre sent än aldrig. Med mitt nya intressanta projekt hoppas jag att jag kommer bli nöjd över slutresultatet. Tänker inte ännu avslöja vad jag lagar. Men om jag säger Kask, vad säger du då?!

Mina färger

Att virka fasta maskor är inga problem. Men att virka mönster, tja jag har varit med om lättare saker... Virkade med en sådan stor entusiasm så att jag missade andra avsnittet av årets julkalender. Jävlar. Härefter hittar ni mig med virksömmen i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar