lördag 24 december 2011

God Jul

Den spännande dagen har äntligen kommit. Har haft en massa trevliga saker för mig redan idag och snart kommer tomten. Eller tja snart blir det julklappsutdelning. Tomten har visst fullt upp i år igen. Synd som fan att jag inte har några små syskon eller småbarn i släkten. Skulle så hemskt gärna vilja fira jul med en riktig tomte.

Till er som inte varit på gravgården idag kan jag säga att det var väldigt fint och stämningsfullt men super halt. Hoppas alla gamlingar klarar sig fint utan att falla och slå sig. Själv gick jag i smyg väldigt nära mommo för att kunna nappa tag i henne om halkan skulle ta henne. Men vi klarade oss utan problem!

En annan tanke jag fick på gravgården var att för varje år blir det fler garvar att besöka och tända ljus för. Ingen vidare kul slutsats. Gamlingar är det skönt att besöka på gravgården men de jämnåriga skulle jag gärna slippa besöka. Det känns rent utav hemskt att söka upp min gamla lagkompis och min nyligen begravda barndomskompis. Det är två ljus för mycket att tända. Önskar att det inte blir fler!

Ha en god och stämningsfull jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar