fredag 18 maj 2012

Vasa

Är tillbaka i Vasa efter en snabbvisit hem till Jeppis igår. Vaknade upp igår efter två dagars festande, tentskrivande och annat jobbigt som tar på krafterna och ser att chefen påminner mig om tiden för kvällsskiftet på helgdagar. Förutom min morkkis, darra och dåliga humör efter ett par hårda dissar dom senaste dagarna fick jag även grym panik över arbetsskiftet som väntade mig i Larsmo. Hade inget annat val än att försöka duscha mig fräsch och pigg och hoppade sedan i bilen och körde hem till jobbet. Vi hade helt missförstått varandra men som tur hann jag till jobbet i tid. Jag har varit med om bättre dagar och bättre flyt. Nu blir det slut på festandet och mera ANSVAR!

Så nu ligger jag i min säng i Vasa och stirrar i taket medan jag deppar. Vasa är tomt och mina vänner är alldeles för långt borta. Jag vill ha tillbaka nylänningarna samtidigt som jag vill hem till jeppis för att vara med mina kära jeppisbrudar. Jag är helt upp och ner med humöret på botten. Finns det sommar depressioner??

Är tillbaka i Vasa eftersom jag var tvungen att lämna in de sista skolarbetena idag. Kändes motiverande att först åka hem till Jeppis och sedan komma hit för att lämna skolsaker samt packa. Som tur skulle en jobbarkompis  till Vasa flygfält så jag slapp att köra ensam, tur. Skulle ha deppat sönder...

Nu ska jag packa ner mitt liv i ett par ikea kassar och inleda sommarlovet i jeppis. I will miss you Vasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar