torsdag 10 maj 2012

Redskap

Denna morgon startade också med ett gymppa pass. Iställe för att delta i grenar som jag är relativt bra på valde jag idag att testa på redskapsgymnastik på Silveria. Redskapssalen var nästan lika fin som Fitness i Jakobstad, men bara nästan. Plus till Silveria igen är att hela golvet i salen består av studsande mattor som är mjuka. Alla peffaniter sprang runt som små barn och hoppade lite här och där. Golvet var absolut bäst. Skulle kunna tänka mig att studsa där hela dagen!

Lektionen indelades i olika stationer eftersom vissa studerande redan hade deltagit i ett par lektioner och så var vi ett par nya. Vi nya fick börja med att träna handstå och halvvoltspositioner. Det tråkiga är att vi inte hann öva särskilt länge innan ambulansen kontaktades. Det hände en liten men otäck olycka så jag ringde genast nödnumret eftersom skador i nacken och ryggen kan vara farliga. Otroligt nog tog det ca 20 min innan ambulansmännen var på plats. Ett tips till alla som oväntat står inför att kalla på hjälp: säg att det är akut och livshotande!!! 20 minuter känns som en evighet när andra har ont och lider. Men allt går högst antagligen bra :)

Efter olyckan blev man själv lite skakig och handstående var inte längre så lockande. Istället gjorde jag ett par tappra försök att halvvolta på trampolin, det kändes mycket säkrare och det gick relativt bra. Med lite mer övning voltar jag snart. En lyckad lektion :)

Nu lite plugg innan futisträningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar