tisdag 8 maj 2012

Sol

Genast när solen är framme rusar dagen förbi. Jag som skulle göra så mycket och iställe lämnade jag i solstolen med trevligt sällskap. Hur ska jag igentligen hinna med allt innan sommarlov? Någon annan som upplever våren som stressig?

Efter ett par timmar i solen och efter ett par butiker i stan blev det dags för fotbollsträning. Ni hörde rätt, jag var och spelade fotboll. Ingen stor karriär är på kommande för lektionen avbröts när jag hade som mest flyt på. En gammal arg gubbe gillade inte alls att peffan använde en halvt grön och bucklig gräsmatta så lektionen avbröts ett par tiotal minuter för tidigt. Just när fintarna och bollhanteringen överraskade både mig själv och alla andra. På torsdag ger jag igen!

Efter gymppan belönade vi oss med årets första och goda lösglass på torget. Och jag kan säga er att det smakade gott!

Snart bär det av mot stan igen för att heja på Finland. Hoppas på en spännande match men gärna lite mera mål. Finlands matcher har hittills vari lite väl målfattiga. Maaleja nyt Suomi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar