onsdag 30 maj 2012

Frisbee baby

Ikväll körde vi igång med innebandy igen och jag är så lycklig! Vi började med en timmes teknikträning inomhus som var riktigt roligt. Efter teknikträningen fortsatte vi med frisbee-ultimate ute på fotbollsplanen och det visade sig vara riktigt roligt. Fint väder hade vi också!

Till en början skulle man ha känt sig säkrare med hockey hjälm, tandskydd och stadiga handskar för frisbeen for alldeles hur som helst. Men småningom kom passningsspelet igång och vi gjorde grymma mål. Iaf jag och mitt lag, alltså vinnalagi ;) Däremellan gjorde jag också plattfall, magplask och andra akrobatiska rullningar på gräset. Småkrypslivet levererade i Nykabi, nu när jag väl är inne på djurlivet. Haha!

Hur som helst hade vi fantastiskt roliga och bra träningar ikväll och nu är jag trött och mörbultat med blåmärken, skrubbsår och brutna naglar. Va e nu betär än he?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar