onsdag 9 maj 2012

Depressed

Jag var lagom lättad och lagom lycklig över att höra att alla böcker till kursen "Multikulturell pedagogik" på Tritonia var utlånade och reserverade. Men trots att jag trodde att det skulle vara omöjligt att få tag på böcker körde jag mot Brändö för att kolla trittans tusen hyllor. Och jag kommer hem med alla 4 böcker som behövs till tenten. Visserligen är det bra att ha böcker men nu måste jag ju också läsa dom. Skulle ha varit gladare utan böcker..... Jag känner mig verkligen deprimerad över att läsa till tent.

Bara för mitt deppiga humör kom jag att tänka på låten som Nora envisades med att sjunga och spela på en efterfest i Åbo på Vappen. Under efterfesten hade jag gott humör och tyckte att det var skrattretande att Nora så hemskt gära ville spela gitarr. Eller själva gitarrspelandet var inte skrattretande utan snarare valet av låt. Hon kunde nämligen bara en låt och den råkade vara "My friends are som depressed" av Red Hot Chili Peppers. Så fulla och glada lyssnade vi på hennes fina framförande som berättade om hur deppiga hennes vänner är. Man tackar! Får jag beställa låten här och nu, Nora?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar