måndag 28 maj 2012

Hiit

Hit eller ej så är Hiit vår nya sommarträning. Cyklade glatt iväg till fitness för att delta i sommarens första träning på gymmet. Vi har de tidigare två somrarna varit med laget och gymnastiserat i redskapssalen som är så häftig. Hade tagit för givet att vi skulle fortsätta med det i år igen. Men nej nu är vi i division 1 och träningen ska inte vara rolig längre, så sa en lagkompis i varje fall...

Hade under redskapsgymnastiken i skolan övat in ett par redksap för att lyckas bättre med dem den här sommaren. Och jag var så ivrig att få visa alla att jag hade lärt mig en massa nya häftiga saker men nu får jag bara vara stolt för mig själv. Det blir en sommar utan trampolin, voltgrop, bom, studsande mattor och allt annat som fitness redskapssal har att erbjuda. Istället kommer jag få köpa nya byxor efter att ha fått grymma lårmuskler efter en sommar med regelbundna Hiit pass. Är så död efter alla muskel grejjer och kan ärligt säga att jag hatar grodhopp!!!! Ser inte riktigt framemot nästa måndag... Ljuset i mörkret är i varje fall att passen dras av vår kära kapten, det är ju kul! Men skulle plågas mindre med en liten ickemuskulös tjej som jag inte känner! ;)

Nu ska jag passa på att leva och röra mig innan värken och styvheten kommer imoron!! Och kan ju samtidigt rekommendera Hiit till er som vill få haba, jag tror nämligen att alla kommer lyckas inom ett par veckor. Måndagar 18:30 på fitness och vi dör tillsammans!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar