tisdag 6 augusti 2013

Sommar i Vasa

Hej alla vänner! Hade stora planer på att blogga hela sommaren men som vanligt rusar sommaren iväg och har inte alls haft en ledig stund över för att sitta på datorn och skriva, förrän nu! Kort och gott jobbar jag fortfarande på Strampen ett par veckor till innan jag återvänder till skolbänken. Strampen har varit ett toppen sommarjobb var man ser hundratals trevliga kunder varje vecka. Jag klagar inte heller över att få jobba soliga dagar på terassen. En ok solbränna har man lyckats få medan man sliter på jobbet, vilket inte alls är fel :)

Förutom att jobba och slita har jag ju självfallet också festat en del, eller massor! Det hör lixom sommaren till  :) När sommaren varit som bäst har jag jobbat en dag i solen runt 12 h, gjort en egen Strampen Ice Cream bägare och tagit en AW på jobbet, eller en snabb rakettikänni på Ollis innan man nästa morgon ska tillbaka till jobbet. Jag kan konstatera att det är tur att man har underbara jobbarkompisar och andra ljuvliga människor runt sig, så att man orkar!

Mellan alla jobbturer och fester klämmer jag in så mycket träning jag bara hinner och orkar med. Jag är sjukt taggad och motiverad nu när min fot äntligen börjar hålla hårdare stötar och lenkkar. Årets rekord lyckades jag ta för ett par dagar sedan när jag sprang hela 8 km! Foten var till all lycka fortfarande i skick följande dag. Livet ler igen!!! Det senaste halvåret har varit en stor utmaning och jag har varit mer deprimerad än glad känns det som. Man börjar acceptera eländet som varit nu när man äntligen håller på att ta sig ur det! Visst finns det mycket som jag fortfarande inte kan göra efter skadan, men jag vågar nästan tro att jag är i spelskick denna säsong. It´s so f*cking amazing!

Så i fortsättningen kommer jag att blogga om min träning, sista veckorna på Strampen och övergången från sommar och sol till skolan och kandiskrivandet som väntar. Små detaljer om partyn och klackar i taket får ni också kanske ta del av, om ni läser! Sov sött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar