söndag 11 augusti 2013

Disney dags!

Efter en snabb tupplur på kvällssidan kände jag för att rulla till Strandis för att hälsa på mina gamla kollegor. Samtidigt fick jag undan dagens träning som jag inte ville skippa! På Strandis blev det ett glas vatten och skvaller med flickorna som var på jobb. Favoritbruden Kika hade som tur matpaus och hon uppdaterade mig om sommarens händelser i Jeppis. Lite trist är det att man har missat så mycket i hemstaden när jag har jobbat så mycket i Vasa. Har bara varit hem och hälsat på ett fåtal gånger och har enbart spenderat 15 min denna sommar på Melody innan jag blev hemskickad i en taxi. Jag saknar faktiskt lite Jeppis och alla fina vänner och ställen!

Efter det exklusiva fikat på Strandis var det dags för filmkväll hemma i Kivilös hos Anderssons! Föräldrarna i huset är och roar sig på Flow festivalen medan Amanda fungerar som "barnvakt" åt sin yngre bror. Så ikväll var det Disney filmen Brave som sto på schemat. Filmen var helt ok och det var riktigt mysigt att sitta och titta barnfilm med kladdkaka till! Fick rikti flashbacks sedan vi själva var små och satt och kolla filmer som Mulan, Anastasia eller serien Sunset Beach samtidigt som vi dagligen åt en isglass från glassbilen! Tänk vad tiden går!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar