fredag 23 augusti 2013

Matkalla hakemaan Suomen Mestaruus

Vilken stressig dag. Och vilken stressig vecka, mitt bloggande lämna helt på hälft.

Steg upp allt för tidigt, tog en kall pw, duscha och åt gröt. I bilen på väg till nykabi blev jag nojjig över om jag hade lämnat på spisen. Vände om och kom hem i onödan, spisen var såklart avstängd. Jag måste bli mindre tankspridd!

Körde pånytt iväg och kom fram till nykabi, bara en halv timme för sent. Letade skrot med Kajtzu på Juthbacka markna innan mitt talko skifte med Blue Fox började. Fyndade en ljus fjällräven jacka innan soppköket i församlingshemmet väntade. Jag som trodde jag skulle sälja soppa, inte koka den. Så med vita shorts och ljus tröja har jag kokat 150l laxsoppa, snacka om att vara master chef! De var faktiskt helt huippu att kocka med Simppi! Jag kan garantera er en smaklig måltid :D

Efter talkoskifte firade jag med en gratis mjukglass, de kändes toppen! Och som färdkost hem till Vasa njöt jag av en bulle med kokis, haha vad man äter på talkon!

I Vasa hann jag packa det sista och sen rusa iväg till tåget. Är på väg till Hesa för att vinna FM guld i katusähly. Imorgon gäller det hörni! Mina knän är sönder från förr så nu är det bara fullt ös och medvetslös på asfalten. Inget att spara på, sommaren är snart över och man får ligga på soffan med mjukisbyxor!

Hann bara stiga på tåget innan två gulliga pojkar hälsa och frågar om jag spelar i landslaget. Sen dess har vi hängt! Haha! Ja har helt glömt hur de e att vara 16 år och gå i Gymnasiet :D Di e bara för roliga!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar