torsdag 8 augusti 2013

Kvällsmys

Efter jobbet tog jag mig tid för att bara vila och kolla serier. Det var helt super skönt att få sluta tidigt och ha en lång kväll helt ledig utan större planer.

När jag piggnade till tog jag itu med kvällens träningsrunda. Det duggregnade så jag var riktigt ivrig på att få knyta fast löpskorna och springa en runda. Det är bara för skönt att vara ute i regnet! Förra veckan drog jag till med 8 km, ikväll blev det 8,5 km. Det tar sig och foten sitter kvar :) Trots att det känns bra i foten och benet kan jag inte sluta oroa mig över att nästa löpsteg jag tar går allt sönder. Nu när jag har ökat träningsmängden känner jag såklart att foten är tröttare och svagare. Men vad kan man göra? Fortsätta vila och ruttna bort eller träna och leva livet. Valet är lätt!

Efter löprundan gjorde jag snabbt några muskelserier innan kvällsmys med Ica och Linda. Planen var att vi skulle äta gott och kolla film. Kvällen spenderades istället med att ligga på soffan och skvallra om det senaste. Inget mig emot, det är alltid skönt att bara snacka! Sov gott alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar