söndag 11 augusti 2013

Hemhemma

Imorse bestämde ja mig för att hoppa i bilen och köra till jeppis för att hälsa på mamma och pappa, vilket var ett bra beslut! Här i jeppis har vi full sol och fint väder. Har fångat min lediga dag i solstolen och snackat skit me mamma. En bättre ledig dag kunde jag inte tänka mig. Är så grymt trött, både allmänt och i kroppen. Funderar på att ta en vilodag från träningen...

Igår var de en annorlunda och lugn dag på jobbet. Terassen var bara halvfull och man blir påmind om att sommaren håller på att leda mot sitt slut. Snart får man lägga i sista växeln och ta det sista ur sommaren 2013 som man så länge gick och väntade på. Om man orkar. Igår var typ hela Strampen ute och festade, själv gick jag hem och sova. Vad händer med mig? Har varit nykter i två veckor. Int börjar jag väl bli gammal?! Eller så håller sommarens tidigare festande att ta kol på mig, de har gått rätt hårt! :D

Hade ett gäng härliga killar från Sverige igår. Eller snarare gubbar! De åt och drack, och åt och drack lite till. Tippi knappen var öppen och det klirrade i kassan! Förutom många goda skratt, komplimanger och dricks fick jag även ett lärarerbjudande i Umeå. Jag avfärdade tjänsten och blev lockad med en MacBook air och 4 betalda personalfester i året samt ett green card. Killarna var nämligen över till Finland på golfturnering. Med andra ord hade jag ett toppen bord på terassen och kvällen var räddad! Synd att det inte finns sådana skolor, kollegor och erbjudanden i Österbotten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar