tisdag 13 augusti 2013

Extempore semester

För nån dag sedan diskuterade jag å Kajs att vi vill till Åland en sväng, på en mini semester eftersom min riktiga södernresa till Rhodos inte blev av! Så inatt packade jag en alldeles för liten resväska för nu åker jag till Ålands land! Inte nog med en plötslig extempore resa, så blev jag även inbuckad på ett tidigare tåg än planerat strax vid avfärd. Jag slutade extra tidigt från jobbet idag, slo mig ner vid jobbet å njöt av bara en liten glassboll med kollegorna, när jag märkte att ett tåg går om 15 min. Det regna och var piss väder i Vasa och som från himlen kom en av kockarna och var på väg att köra hem. Han just och just äta upp min glass innan vi rusa ut till bilen och Kim körde mig till tågstationen.

På stationen kom en gul gubbe och ropa om jag ska me och utan att veta nånting så hoppa jag in och han hjälpte mig med väskan. Det var tydligen dags för avfärd. Hann inte beställa tågbiljett så jag köpte bara en biljett till Seinäjoki, kontant. Sen var det dags att ringa mamma och be henne beställa en ny biljett fram till Åbo. Jag är fortfarande inte så bra på att resa på egen hand :D Men brukar allti av nån konstig anledning hitta nån trevlig typ på tåget. Idag hade jag dock inte lika tur. Fick sitta nära en konstig gubbe som satt och vinka till mig hela tiden. Vid tågbytet i Seinäjoki väntade polisstyrkan på gubben. Så nu är jag ensam igen, haha! Drar en suck av lättnad när jag är framme hos Kajs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar